Epifaniczny tom 1 – rozdział 5 – str. 229

RTomy Epifaniczne

zamordowali 100 000 albigensów, jak również spustoszyli piękny okręg Languedoc, przy czym kler publicznie dziękował Bogu za „to wspaniałe zwycięstwo” nad heretykami. Podżegani przez papieża, Karol V i Filip II w samych Niderlandach zamęczyli 100 000 protestantów. Podjudzani przez papieża, francuscy królowie Franciszek, Henryk, Karol i Ludwik XIV okrutnie prześladowali hugenotów we Francji, z wielkim okrucieństwem mordując setki tysięcy z nich i wypędzając ponad milion z nich. Papiestwo chełpiło się, wybiło medal oraz sporządziło malowidło aprobujące masakry czasów „św. Bartłomieja”, kiedy to od 70 000 do 100 000 z nich zostało zdradziecko zabitych w wyniku papieskich intryg i obłudy. W celu usunięcia protestantów papiestwo podżegało do wojny trzydziestoletniej, jednego z głównych przekleństw rodziny ludzkiej. Papiestwo wznieciło wojnę religijną w roku 1641, która w samym Ulsterze wygubiła 154 000 protestanckich mężczyzn, kobiet i dzieci. To, co przedstawiliśmy powyżej, to tylko wiodące formy zła, jakie papiestwo sprowadziło na świętych Bożych w formie przemocy. Niemal wszędzie i niemal zawsze trwało to ponad tysiąc lat z zamiarem wykorzenienia i zniszczenia wiernych. To wszystko Bóg był w stanie znosić z powściągliwością. Jego cel doskonalenia charakteru wiernych przez cierpienia, tak jak w przypadku naszego Pana, do wysokich i odpowiedzialnych stanowisk Królów i Kapłanów dla świata utrzymywał Go w tej powściągliwej postawie. Lecz pomimo tego, jesteśmy zdumieni siłą charakteru, która pozwoliła Mu trwać w takiej powściągliwości wśród tak wzruszających dla Niego scen cierpień Jego dzieci.
Jest jeszcze jedna sfera wyraźnej działalności Boskiej powściągliwości – sfera prawdy i właściwych zasad. Jehowa jest Bogiem wszelkiej prawdy i właściwych zasad. Upodobało Mu się objawić nam Swą prawdę i jej zasady. Mają one na celu uwolnić ludzi z mocy grzechu, błędu, samolubstwa i światowości – czterech fundamentów władzy królestwa szatana. Szatan zdaje sobie sprawę z tego, że taka

poprzednia następna